Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 10. června 2015

Limonáda z květů černého bezu

Tak. Právě popíjím tu zmíněnou bezinkovou limonádu. Shrnula jsem všechny loňské, předloňské i starší poznámky a letos jí udělala podle receptu, který, zdá se, dopadl výborně a budu ho používat i nadále.
Jen taková poznámka na okraj. Limonáda je určená k rychlé spotřebě...ale ani potom není špatná :-) Dneska už je to snad promlčené, tak jen jedna drobná příhoda s touhle limčou. Když jsem ještě pracovala jako pokladní, donesla jsem si jednou tuhle dobrotu na osvěžení. A zapomněla jí na kase do druhého dne. Ráno neunikla láhev pozornosti uklízečky Věrky:
"To je tvoje pití, nebo to mám vyhodit?"
"To je moje bezinková limonáda."
"Bezinková limonáda? Dáš mi ochutnat?"
I poslala jsem jí pro hrnek a nalila jí ho pěkně plný. Po nějaké chvíli se Věrka vrátila na pokladnu se slovy:
"Člověče, cos mi to nalila? Já se cejtím tak nějak lehce a vesele..."
Napila jsem se a bylo mi to jasné. Limonáda ponechaná v teple začala přes noc dále pracovat, kvasit, zrát...a bylo z ní takové lehčí šumivé "víno". Ale pořád dobré, jen už potom není vhodné pro děti. :-)

A tady je konečně ten recept:
Nejdřív jsem si převařila v hrnci 7 litrů vody se 400 g cukru a vydala se s nůžkami nasbírat 20 bezinkových květů.
Než jsem se vrátila, voda vystydla a tak jsem do ní mohla květy přidat. Neoplachovala jsem je, jen oklepala a očistila od broučů, mravenců, pavoučků a dalších breberek a ustřihla nejsilnější stonky. Přidala jsem dva oloupané a na plátky nakrájené citrony (kdybych měla bio, neloupala bych je). Přikryla jsem vše poklicí a nechala stát 24 hodin na kuchyňské lince.
Druhý den jsem z hrnce vylovila a vyždímala většinu květů, přidala rovnou čajovou lžičku sušeného droždí, pořádně rozmíchala a nechala stát další dvě hodiny. Po dvou hodinách jsem vše scedila do PET lahví, pořádně uzavřela a dala do ledničky. Po 4 až 5 dnech je hotovo (případná usazenina není na závadu, ale nevypadá ve skleničce moc hezky, proto radím slévat opatrně, nebo prostě přecedit).
Tak dobrou chuť...a na zdraví!


Žádné komentáře:

Okomentovat