Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 12. června 2015

Nejjednodušší těsto na slané koláče

Dostala jsem chuť na pizzu...jenže...pšenici nemůžu. Bezlepkovou mouku nepoužívám, ze žitné mouky je z pizzy spíš obložená sušenka. Tak jsem koumala, z čeho by se dal udělat základ. Zkoušela jsem kdysi výborný štrůdl z ovesných vloček, tak mě napadlo, že by šlo těsto i naslano. No, výsledek předčil očekávání. Nebudu tomu říkat pizza, aby mě její příznivci neukamenovali, ale vznikl, dejme tomu, cibulový koláč. Při tvorbě náplně se fantazii meze nekladou, píšu sem ingredience, které jsem požila já. Takže potřebujeme:

Na těsto:
2 hrnky ovesných vloček
1 hrnek bílého jogurtu
sůl a rovnou lžičku jedlé sody

Na náplň jsem použila:
500 g cibule
1 velký rajský protlak
200 g jakéhokoliv sýra.
bazalku, česnek, sůl, pepř

Nejdřív jsem si připravila cibulovou náplň. Cibuli jsem nakrájela na půlkolečka a zalila vařící vodou, minutu povařila a scedila. Přidala jsem k ní rajský protlak. Osolený a okořeněný bazalkou, česnekem, solí a pepřem. Vše jsem promíchala a nechala v misce.
Potom jsem si připravila těsto. Ovesné vločky jsem narychlo prohnala mixérem, ale jenom tak, aby nevznikla úplná mouka - bála jsem se, že by těsto potom nebylo kypré. Kdybych používala prášek do pečiva, rozmixovala bych je dohladka. Jdou i nasekat v sekáčku. Přimíchala jsem jedlou sodu, sůl a nakonec přidala  hrnek jogurtu.
Těsto jsem navlhčenou rukou rozprostřela rovnoměrně na plech - nedala jsem na celý, byl z toho obdélník tak 35 x 30 cm. Mírně jsem vytvarovala okraje, navrstvila náplň, posypala sýrem a pekla v troubě na 180 stupňů 30 minut.



Žádné komentáře:

Okomentovat