Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 19. června 2015

Perlivá mátová limonáda

Když začaly po zimě vykukovat bylinky, postavila jsem na kuchyňskou linku místo konvice se zázvorovým, šípkovým nebo jablečným domácím čajem skleněný džbánek. A do něj každý den nalila vodu s nějakou bylinkou, nebo ovocem. Letos už se vystřídala máta, zázvor, citron, meduňka, moje favoritka verbena, jahody i květy bezu. Z těch jsem udělala i limonádu a když byla hotová, najednou jsem zjišťovala, že voda neubývá...ale zato rychlostí blesku z lednice mizela bublinková "bezinkáda". Nu,...voda je asi na žízeň...bublinky pomůžou i když člověka honí mlsná :-)
No jo - ale černý bez už pomalu začíná odkvétat. Tak jsem začátkem týdne zkusila limonádu vyrobit i s jinou příchutí, přístupnou vlastně celé léto. Dneska jsem ochutnala...ehm...ochutnala...no...PETka už je skoro prázdná. Degustace dopadla dobře, tak se můžu o recept podělit dál. Takže, kdo by chtěl zkusit, připraví si:

čerstvou mátu - množství záleží na tom, jak silnou chuť chceme, já jsem naškubala tři plné hrsti
cukr- je jedno, zda třtinový, nebo obyčejný - 250 g
jeden a půl citronu
vodu - 4,5 l
zarovnanou kávovou lžičku sušeného droždí

Vodu jsem převařila, vmíchala do ní cukr a nechala vychladnout. Přidala šťávu z jednoho a půl citronu.
Mátu jsem omyla, lístečky otrhala ze stonků, rozmixovala ručním mixérem s troškou převařené vody a vlila do té vychladlé vody.
Pak jsem se zhrozila. Vzniklo něco, co vypadalo na první pohled jak voda z rybníka.
Vy tuto fázi už můžete vynechat, neb během přípravy se limonáda ještě změní :-)
Přidala jsem sušené droždí a pořádně promíchala. Nechala stát na lince ještě asi dvě hodiny. Během té doby jsem několikrát promíchala.
Poté jsem přes jemný cedník slila do PET lahví, pořádně uzavřela a dala do chladničky. Dnes jsem ochutnala (tj. po 4 dnech). Zelený kal se usadil na dně, limonáda krásně perlí a chutná přesně tak, jak má. Na léto příjemná změna. A na rozdíl od průmyslově vyráběných "bublinek" mi po ní není těžko od žaludku.

Poznámka pod čarou :-)
Chcete-li limonádu mít dříve, nechte ji v teple o něco déle - až 6 hodin, teprve potom jí sceďte a dejte do lednice.
Kromě cukru už jsem vyzkoušela osladit i medem. Postup je téměř stejný, jen med rozmícháme až ve vychladlé vodě.

Žádné komentáře:

Okomentovat