Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 27. července 2015

Cuketa obalovaná v bezlepkovém těstíčku

Tak dneska opět cuketa. Při téhle úrodě by mohla být na talíři každý den. Chtěla jsem udělat nějakou na způsob osmažení v trojobalu, ale samozřejmě bez pšeničné mouky. Zkoušela jsem trojobal solamyl - vajíčko - kukuřičná strouhanka a upéct na plechu. Ale obal nějak nebalil :-) Při otočení z cukety kompletně opadal. Další varianta byla solamyl - vajíčko - sezamové semínko:
Držel jen o malinko lépe. Nicméně z téhle varianty bych si pro příště  ponechala způsob krájení cukety. Když je krájená na hranato, líp se na plech skládá Je to jednoduché. Velká cuketa se rozdělí na špalky a z těch se pak odkrajují jednotlivé plátky. Vypadá to asi takhle:

(z toho okrájeného středu jsem si k večeři udělala na pánvi smaženici s vajíčkem)

No a cuketa byla nakonec pečená v těstíčku. Připravila jsem si:
střední cuketu
2 vejce
2 lžíce tvarohu
koření dle chuti (dala jsem česnek, sůl, majoránku, kmín)

Cuketu jsem nakrájela na plátky.
Z bílků jsem ušlehala sníh. Žloutky jsem smíchala s tvarohem a okořenila. Přidala jsem to do ušlehaného sněhu a osušenou cuketu v tom obalila. Pekla jsem v troubě na pomaštěné pečící fólii při 180 stupních 20 minut - není potřeba to obracet.  A podávala s mrkvovým salátem.

Recept na mrkvový salát je zde: http://ceskyflexitarian.blogspot.com/2015/07/mrkvovy-salat.html

Žádné komentáře:

Okomentovat