Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 10. července 2015

Cuketový dort

Dneska ráno můj zrak padl na velký zbytek cukety. Včera jsem dělala smaženici a cuketa byla hodně přerostlá, tak jsem jí  nepoužila celou. Na záhoně cukety blázní, už jsou tam další, menší, vhodnější na špagety a syrové saláty...tak jak zpracovat tuhle? Původní záměr byl udělat z ní směs do palačinek. A protože středu se semínky je taky dost, přidám ho do těch palačinek. Ale člověk míní....Směs na naplnění se povedla. Těsto na palačinky vypadalo slibně - muselo být bez pšeničné mouky, tak jsem tam přidala víc vajec. Jenže ani to nezabránilo první palačince, aby se lámala. Tak jsem od záměru motat je upustila a vznikl tenhle cuketový dortík :-)

Potřebujeme:
Na placky:
200 g vydlabaného vnitřku cukety (je-li toho méně, doplníme ještě kouskem oloupané cukety)
5 lžic ovesných vloček
4 vejce
sůl
půl lžíce přepuštěného másla na smažení

Na náplň:
500 g cukety i se slupkou
1 lžíci přepuštěného másla
5 cm zázvoru
1 lžíce sojové omáčky (používám Tamari bez lepku, ale každý ať použije tu svou)
půl lžičky kurkumy
půl lžičky pepře
sůl

A na ozdobu zeleninu a jedlé květy, které máme po ruce :-)

Nejdřív jsem si připravila náplň. Cuketu jsem nastrouhala nahrubo i se slupkou a dala na přepuštěné máslo smažit. Můžete samozřejmě použít jakýkoli jiný tuk, ale pro mě je přepuštěné máslo chuťově nepřekonatelné a na rozdíl od běžného másla je vhodné i ke smažení.
Občas jsem promíchala, po chvilce přidala najemno nastrouhaný zázvor, kurkumu, sojovou omáčku, pepř a sůl a ještě chvilku smažila - dokud cuketa nezesklovatěla a směs nebyla hustá.
Celkem to trvá necelých 5 minut. Směs jsem si dala stranou a vrhla se na přípravu placiček.
V mixéru jsem rozmixovala nasucho ovesné vločky, potom přidala vydlabaný vnitřek cukety a vejce a mixovala, dokud nevzniklo hladké těstíčko.
Usmažila jsem z něj na pánvi 4 silnější placičky.
A na talíři jsem vrstvila hotové dílo. Placička - jedna třetina směsi - placka - třetina směsi...Nakonec placka. Nakrájela jsem na 4 díly a ozdobila zeleninou.



Žádné komentáře:

Okomentovat