Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 21. července 2015

Jablečník na cesty

Tak. Sotva jsem spotřebovala poslední scvrklá jablka ze sklepa, začaly ze stromu padat první letní letňáče.
K úplnému dozrání jim ještě pár dní chybí, za syrova se jíst moc nedají....tak šup s nima do koláče. Taková kombinace jablečného koláč a perníku. Proto jablečník. A proč na cesty? No protože díky absenci tuku a vajec má trošku tužší konzistenci a nedrobí se a navíc se v tomhle vedru nezkazí. Je tak vhodný do batůžku na cesty či k vodě.

Potřebujeme na něj:
700 g padaných jablek
350 g ovesných vloček
150 g rozinek
100 g melasy
1 lžíci skořice
1 vrchovatou lžíci škrobu (použila jsem Maizenu, je možný i Solamyl)
1 prášek do perníku

Jablka jsem omyla, rozpůlila, vykrojila jádřinec a nastrouhala nahrubo (jen připomínám, že pokud začneme strouhat rozříznutou stranou, většina slupky nám zůstane v ruce - můžeme z nich uvařit třeba jablečný čaj).
V mixéru jsem si nejdřív rozmixovala ovesné vločky. Nemusí být úplně najemno. Potom jsem rozmixovala rozinky. Jsou-li předem namočené, jde to lépe. Protože jsem je předem namočené neměla, přidala jsem k nim trošku těch nastrouhaných jablek.
Všechno jsem to smíchala v míse, dala na vymazaný plech (případně na pečící papír) a pekla v troubě na 180 stupňů 30 - 40 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat