Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 30. července 2015

Kardamonová limonáda

Ano, vím. Podle encyklopedií se plody kardamovníku správně nenazývají kardamon, ale kardamom. Ale mně to prostě nejde přes pusu. Zkusili jste třeba někdy poprosit o nalití kardamomové limonády? Takže u nás je to kardamonka :-)
Vznikla podobně jako mátová limonáda, na kterou zde také najdete recept. Stačí se podívat do oddílu "nápoje". Mátová vznikla, když přestal kvést černý bez. No a teď potřeboval dorůst záhonek s mátou. A tak jsem zapřemýšlela a vyzkoušela, z čeho dalšího by šla domácí limonáda vyrobit. Skořice degustací neprošla. Jahody také ne - limonáda byla sice pěkně růžová, ale chuť nic moc. Kávová chutnala jak zvětralé kafe. Tak přišel na řadu kardamon, či chcete-li kardamom. Chuť je sladce kořenitá, bublinek tak akorát...na letní osvěžení ideální. Pokud vás láká neobvyklou limonádu vyzkoušet, stačí vám na to:

4,5 litru vody¨
250 g cukru
1 a půl citronu
20 tobolek kardamonu
1 rovná lžička sušeného droždí
a troška trpělivosti, než limča dozraje

Vodu jsem převařila a vmíchala do ní cukr. Není tam kvůli slazení, ale laicky řečeno proto, aby droždí mělo co baštit a mohlo vyrábět bublinky.
Do vychladlého roztoku jsem vmíchala šťávu z jednoho a půl citronu, lžičku sušeného droždí (nebojte, v hotové limonádě cítit není) a kardamon roztlučený v hmoždíři.
Promíchala jsem a nechala na kuchyňské lince asi čtyři hodiny odpočívat. Může to být i o něco déle, tím rychleji bude potom limonáda hotová. Na druhou stranu mám ale vyzkoušené, že by doba neměla přesáhnout šest hodin, projevilo by se to negativně na chuti. Takže po čtyřech až šesti hodinách limonádu přecedíme do PET lahví a uložíme do lednirčky. Zhruba za dva, tři dny je připravená nás osvěžit. Poznáme to zkouškou - jakmile při otevření šumí, je hotovo :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat