Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 7. července 2015

Kedlubny na smetaně

Nějak jsme to letos přehnali s počtem vysazených kedluben. A tak jich pár dorostlo do obřích rozměrů. A bohužel i zdřevnatělo. Takže jsem začala koumat, jak využít i ty dřevnaté, které se nehodily ke konzumaci za syrova.
Rozhodla jsem se udělat kedlubny na smetaně. S tím, že zdřevnatělé části uvařím, vývar použiju a kedlubny dám slepicím. Nakonec to dopadlo tak, že jsem využila i ty zdánlivě nejedlé části a to k zahuštění omáčky.

Potřebujeme:

kedlubny
cibule
přepuštěné máslo
máslo
kelímek kysané smetany
muškátový květ
pepř, sůl

Kedlubny jsem oloupala a rozdělila na dřevnaté a  nedřevnaté části (to byly z každé kedlubny zhruba tři plátky z vrchní části).
Dřevnaté jsem nakrájela na kousky a dala vařit do vody do hrnce.

Nedřevnaté plátky jsem dala vařit do parního hrnce, do dalšího patra rovnou přidala brambory a také tam dala vařit vejce natvrdo.

Zatímco se mi vše vařilo, oloupala jsem si a na kostičky nakrájela 2 velké cibule. Zpěnila je na přepuštěném másle, zalila troškou vývaru z kedluben, osolila, opepřila a nechala 15 minut dusit pod pokličkou.

Uvařené dřevnaté části jsem i s vývarem rozmixovala a propasírovala přes cedník. Do propasírovaných kedluben jsem přidala podušenou cibuli, kterou jsem předtím rozmixovala s kouskem másla a kysanou smetanou. Vzniklou omáčku jsem okořenila muškátovým květem, přidala do ní podušenou na kostičky nakrájenou kedlubnu a podávala s brambory a vejcem natvrdo.



Žádné komentáře:

Okomentovat