Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 23. července 2015

Letní variace na "tatarku"

Pokud si tatarskou omáčku kupujeme hotovou, tak jí vyletníme tím, že do ní nasekáme rajčata a cibulovou nať nebo pažitku. Já si tatarku připravuji doma celou od začátku, takže chce-li si jí někdo namíchat také pěkně od píky, připraví si suroviny podle níže uvedeného rozpisu. Jen poznámka k oleji. Zastánci ultra zdravé výživy by určitě řekli, že použijeme olej olivový. Já jsem zastánce jen zdravější, než klasické výživy a chci, aby mi jídlo také chutnalo. A to mi prostě s olivovým olejem v majonéze nějak nejde dohromady. Moje tělo má vůči tomuhle oleji tak trochu blok. Ještě jsem ho schopná sníst smíchaný s citronovou šťávou a česnekem jako zálivku na salát, ale tím to asi končí.
Takže na domácí majonézu používám olej řepkový. Zkoušela jsem i slunečnicový, ale často se mi majonéza srazila. A občas se srazila i při použití elektrického šlehače...takže pracuji pěkně s ruční metličkou. Časově to nijak náročnější není, celá tatarka nám zabere tak pět minut.
Zde je přehled surovin:

žloutek
olej
lžičku plnotučné hořčice
sůl
pepř
citronovou šťávu
mladou cibuli i s natí
rajče
případně špetka moučkového cukru na dochucení

Žloutek si dáme do větší misky, osolíme, opepříme a přidáme lžičku hořčice. Metličkou mícháme, až se vše spojí. Potom si do jedné ruky vezmeme láhev s olejem, v druhé necháme metličku a začíná ta pravá alchymie. Kápneme pár kapek oleje a mícháme, dokud se vše nespojí...pár kapek...mícháme...a tak to pořád opakujeme. Množství kapek přidáváme - za chvilku už lejeme tenoučkým proudem a pořád pilně mícháme. Majonéza nám začne houstnout. Když je hustá asi tak, jako ta kupovaná, přidáme citronovou šťávu podle chuti a ještě prošleáme.
Přidáme malou nasekanou cibuli i s natí a nasekané rajče.




¨

Žádné komentáře:

Okomentovat