Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 14. července 2015

Mexický fazolový guláš

No, nevím, jestli v Mexiku guláš připravují zrovna takhle, ale název Bělušický guláš na motivy mexického chilli con carne by byl takový nějaký nepřehledný :-)
Přípravu tohoto guláše si můžete zrychlit tím, že použijete sterilované fazole. Mně namáčení a vaření fazolí nijak nezdržuje, tak postupuji podle následujícího receptu. Připravím si:

300 g tmavých fazolí
250 g mražené kukuřice
3 cibule
5 lžic oleje
1 větší rajský protlak (140 g)
1 lžíci třtinové melasy
4 stroužky česneku
bobkový list
1 lžička sladké papriky
chilli koření, pepř a sůl podle chuti

Fazole jsem propláchla a nechala je přes noc namočené ve vodě. Druhý den jsem je uvařila spolu s bobkovým listem do měkka (v tlakovém hrnci to trvá cca 30 minut).
Cibuli jsem nakrájela na kostičky a zpěnila na oleji. Přidala k ní sladkou papriku a chilli koření, promíchala, přidala rajský protlak, melasu a česnek. Zalila vývarem z fazolí, osolila, opepřila a vařila 15 minut. Potom jsem přidala jednu třetinu vařených fazolí a vše rozmixovala v hrnci ručním mixérem. Přidala jsem mraženou kukuřici, počkala, až se prohřeje a do omáčky nasypala zbytek vařených fazolí. Jíst se dá s chlebem, s rýží, nebo jako na obrázku - s cuketovými hranolky.


Žádné komentáře:

Okomentovat