Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 30. července 2015

Pikantní hrách se zeleninou

Zeleniny je teď všude plno. Ale samotná nezasytí. Tak se jí snažím doplnit bílkovinami. Tofu, sýr, tvaroh, vajíčka, luštěniny...Dneska to byl hrách. Aby bylo jídlo opravdu rychle hotové, použila jsem žlutý loupaný. Stačí ho s dostatečným předstihem namočit a příprava pak zabere jen pár minut.
Zeleninu použijeme tu, kterou máme rádi a kterou máme zrovna po ruce. Já jsem tentokrát po ruce měla:

velkou cibuli
pár mrkví
půlku cukety

K tomu jsem přidala ještě:

hrnek žlutého loupaného hrachu
3 lžíce oleje
lžíci sojové omáčky (Tamari)
lžička kari koření
sůl

Hrách jsem propláchla a nechala pár hodin namočený (ideální je to přes noc, ale stačí i čtyři až šest hodin přes den). Potom jsem ho znovu propláchla a přivedla v hrnci k varu. Sebrala pěnu a povařila cca 3 minuty. Scedila, přimíchala k němu kari koření a lžíci sojové omáčky.Přikryla jsem pokličkou a vrhla se na zeleninu.
Cibuli jsem nakrájela na půlměsíčky, hodila na pánev na olej a  nechala  chvilku osmažit. Mezitím jsem si nakrájela na čtvrtkolečka mrkev a cuketu na kousky. Vše jsem přidala k cibuli a osmahla tak, aby zelenina ještě zůstala křupavá.
Přisolila, vmíchala hrách a ozdobila rajčetem a paprikou.


No a tady jsem měla po ruce zeleninu ve složení cibule, cuketa, paprika a rajčata. Rajčata přidávám až nakonec jen prohřát, nemám ráda takové ty ruličky ze slupek :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat