Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 28. července 2015

Řepná polévka s trochou exotiky

Dneska jsem narazila na webu na polévku z červené řepy s kokosovým mlékem. Kokosové mléko běžně doma nemám, ale kombinace chutí mě zaujala, tak jsem trošku improvizovala. Dokonce jsem kvůli polévce zaběhla do skleníku zkusmo sklidit první kousek zázvoru - a zkouška dopadla výborně (To jen tak na okraj inspirace pro ty, kdo milují zázvor. Stačí na jaře kousek oddenku zasadit do velkého květináče, nebo jako já do skleníku - a až vyraší stonky, začít sklízet)

Na řepnou polévku si kromě toho zázvoru, ať už koupeného, nebo doma pěstovaného, připravíme ještě:
2 menší, nebo 1 větší červenou řepu
1 velkou cibuli
3 lžíce strouhaného kokosu
hrst zelené petrželové nati
výše zmíněný asi centimetrový kousek zázvoru (jak kdo snese ostré - i víc - prostě podle chuti)
lžičku kokosového oleje
sůl

Cibuli jsem nakrájela na kostičky a dala  zesklovatět na lžičku kokosového oleje.Mezitím jsem si oloupala a nakrájela červenou řepu a přisypala jí k cibuli. Zalila jsem asi půl litrem vody, osolila a nechala 15 minut vařit.
Do mixéru jsem zatím nasypala kokos, zalila půl hrnkem horké vody a asi minutu mixovala. Přidala jsem kousek očištěného zázvoru, přilila uvařenou polévku a vše rozmixovala dohladka. Na talíři jsem hojně zasypala zelenou petrželkou...A červené krvinky se mohou radovat, že nový přísun železa je na cestě...


Žádné komentáře:

Okomentovat