Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 23. července 2015

Rychlá cuketová směs

Kdy jindy se dá jíst krásně barevně, když ne v létě. Ano, snažím se, abych tvořila jídlo barevně celý rok, ale třeba takový modrý brutnák, ten se v zimě nahradit nedá. Dnes jsem proběhla zahrádkou a připravila si:

1 velkou cibuli
kus veliké cukety
2 papriky
čtyři cherry rajčátka
lžíci přepuštěného másla
lžíci sojové omáčky Tamari (je bezlepková)
kurkumu a pepř (lze nahradit kari kořením)
sůl

Aby byla cuketa pěkně křupavá, doporučuji dodržet následující sled prací.

Nejdřív jsem si na máslo vhodila na čtvrtkolečka nakrájenou cibuli a nechala ji chvilku svému osudu. Mezitím jsem si ukrojila kus cukety, omyla a nakrájela na větší kostky. Přihodila jsem jí k cibuli, promíchala a opět nechala smažit, než jsem připravila papriky.
Ty jsem omyla, vyčistila a nakrájela na nudličky.
Potom jsem směs v pánvi bohatě zasypala kurkumou a pepřem, promíchala a po chvilce přidala papriky a lžíci sojové omáčky.
Nakrájela jsem rajčata na kousky a přidala do pánve už jen trochu prohřát. Teprve nakonec jsem ochutnala a malinko dosolila. V průběhu přípravy jsem sůl nechala ve slánce, aby zelenina nepustila vodu.
Tentokrát jsem zeleninu servírovala s volským okem, ale dá se podávat i s bezlepkovými "knedlíky", které mi občas zbydou a prostě  z nich udělám široké nudle -  nakrájím je na proužky. Recept na tyhle univerzální knedlíky je v receptech v sekci "přílohy"

Žádné komentáře:

Okomentovat