Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 17. srpna 2015

Bezlepkové makovky

Tyhle makovky, vzdáleně připomínající krtčí hromádky, jsou nejen bezlepkové, ale také bez bílého cukru. A když máte po ruce mixér, tak také jednoduché na přípravu. Dneska jsem si je upekla a protože jsem je v troubě zapomněla trošku déle a zdály se mi sušší, potřela jsem si je máslem a posypala nasekanou meduňkou. Pokud je chcete vyzkoušet, připravte si:

140 g lněného semínka
140 g rozinek
100 g máku
4 vejce
2 lžičky skořice
1 rovnou lžičku jedlé sody
špetku mletého hřebíčku
čtvrt hrníčku vody

Nejdřív jsem do mixéru nasypala lněná semínka, rozmixovala je na mouku a vysypala do mísy. Potom jsem stejně postupovala s mákem. Do sypké směsi jsem přidala ještě koření a sodu a do mixéru vhodila propláchnuté rozinky a vejce. Vše jsem rychle smíchala a přidala trošku vody. Lžící jsem na pečící fólii udělala devět bochánků a ve vyhřáté troubě pekla na horkovzduch na 150 stupňů 30 minut. Bez horkovzduchu se pečou při teplotě 180 stupňů.


Žádné komentáře:

Okomentovat