Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 17. srpna 2015

Cizrnový salát

Ochladilo se a tak jsem dostala chuť na něco hutnějšího, než je jen zeleninový salát. Tak jsem vyrobila salát cizrnový. Místo majolky jsem zkusila zálivku ze syrového celeru, která salátu dodá oříškovou příchuť.

Na výrobu salátu potřebujeme:
půl balíčku cizrny (250 g v suchém stavu)
půl kila mrkve
hrst petrželové nati

a na zálivku:
100 g syrového celeru
šťávu z 1 velkého, nebo 2 malých citronů
5 lžic oleje (použila jsem řepkový)
10 lžic vývaru z cizrny
sůl a pepř na dochucení

Přes noc namočenou cizrnu jsem uvařila v tlakovém  hrnci, abych ušetřila trochu času (v tlakáči to trvá 30 minut). Pokud se vaření cizrny v tlakovém hrnci bojíte, postupujte podle návodu u cizrny na paprice :-)
Mrkev jsem uvařila v páře tak, aby ještě zůstala křupavá a  nakrájela jí na kostičky.
Syrový celer jsem nakrájela na malé kousky a v mixéru rozmixovala společně s ostatními přísadami dohladka.
Nakonec jsem smíchala cizrnu, mrkev, petrželku a zálivku a nechala chvilku odležet v lednici.



Žádné komentáře:

Okomentovat