Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 16. srpna 2015

Pohankový šmorn

Kdysi jsem v nějaké staré kuchařce našla recept na krupicový šmorn. Byl ve sladké variantě. Později jsem ho vyzkoušela i naslano...a když jsem přestala jíst pšenici, recept upadl v zapomnění. Teď jsem na lísteček s receptem náhodou narazila a napadlo mě ho vyzkoušet v bezlepkové verzi. A protože zkouška dopadla dobře, posílám recept dál...Na 2 porce je potřeba:

150 g světlé pohanky
hrnek mléka
1 - 2 cibule (podle velikosti)
4 vejce
2 lžíce přepuštěného másla
pepř, sůl

Pohanku jsem nasucho rozmixovala v mixéru na krupici a na hodinu namočila do mléka. Potom jsem do směsi přimíchala vejce, sůl a pepř.
Na velké pánvi s nepřilnavým povrchem jsem  zpěnila na přepuštěném másle cibuli a těstíčko na ní vylila.
Za občasného promíchání jsem smažila. Nejprve vznikne kaše, později se začne trhat, přichytávat, vysychat...a když se drobí, je šmorn hotový.
___________________________________________________________________________________
Poznámka pod čarou pro ty, kteří nemohou mléko:
Pohanku si namočíme přes noc ve vodě, scedíme, přidáme půl hrnku vody a rozmixujeme spolu s vejci. Jinak postupujeme stejně, jak je uvedeno výše.



Žádné komentáře:

Okomentovat