Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 4. srpna 2015

Široké nudle z cukety pro vegetariány i vegany

Cukety...cukety...a zase cukety. Za chvilku to bude "cukety stokrát jinak". Po špagetách přichází na řadu široké nudle. To pro ty, kteří nevlastní speciální škrabku "julienne" nebo spiralizér.
Škrabku na brambory má doma téměř každý. A za pomocí té to zvládnou všichni. Podrobný návod je v sekci "Jak na to (Jak porcovat cuketu).
Ale hlavně je to recept pro ty, kteří jako malí také milovali špagety s kečupem. Nyní si můžete vyzkoušet zdravější verzi.

Kromě půlky velké cukety budeme na tohle jídlo potřebovat ještě (na 2 porce):
4 rajčata
1 cibuli
2 stroužky česneku
pár lístků bazalky
sůl
vegetariáni ještě 100 g tvrdého sýra minimálně se 40 % tuku v sušině a 1 lžíci přepuštěného másla
vegani místo toho půlku uzeného tofu, 1 lžíci oleje a hrst dýňových semínek

Cibuli jsem nakrájela na drobno a dala zpěnit na lžíci tuku. Zatímco se smažila, rozmixovala jsem v mixéru 4 rajčata. Přidala je na pánev, osolila a promíchala. V tu chvíli se pánev proměnila v právě probuzenou sopku. Takže pozor na to :-) Připravte si k ruce pokličku a pánev hned přikryjte pokličkou tak, aby mohla pára unikat a omáčka houstnout, ale aby nám rajčata neprskala po celé kuchyni.
  • Zatímco rajčata v pánvi prskala, oloupala jsem a vydlabala cuketu. Vydlabaný střed jsem také rozmixovala a přidala spolu s nasekanou bazalkou na pánev. Nechala jsem směs svému osudu a zatím škrabkou na brambory tvořila z tvrdší části cukety široké nudle. 
  • Sýr jsem mezi tím nastrouhala na hrubo (v případě použití tofu ho vždy ještě nastrouhané narychlo na sucho osmažím, je pak chutnější).
  • Hned, jak omáčka zhousta, přidala jsem tam cuketové nudle a jen prohřála.
  • Nakonec na talíři posypala sýrem (vegetariánská verze):

  • Nebo uzeným tofu a dýňovými semínky (veganská verze):



Žádné komentáře:

Okomentovat