Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

sobota 5. září 2015

Pečená dýně hokaido se smetanovou omáčkou

Začaly dozrávat dýně hokaido. Objevila jsem je teprve loni. Získaly si mě nejen svou barvou a chutí, ale hlavně tím, že se nemusí loupat :-) Slupka během tepelné přípravy za několik minut změkne. Takže dneska byla dýně pečená. Omyla jsem jí, rozpůlila, vydlabala měkkou dužinu se semínky a zbytek nakrájela na proužky silné něco málo přes centimetr. Ty jsem přepůlila - vznikla taková čtvrtkolečka. Ty jsem v míse promíchala s pár lžícemi oleje a kořením - mletý kmín, mletý koriandr, mletý pepř, sušený česnek a sůl. Rozložila na plech na pečící fólii a pekla cca hodinu. Tahle paní dýně byla opravdu hodně tvrdá, asi jsem jí na záhonku málo zásobovala vodou. Pokud by byla měkčí, určitě by stačila k upečení kratší doba. Je dobré se řídit barvou...jakmile začnou okraje slupky tmavnout, je hotovo.
Mezitím, co se dýně pekla, jsem připravila omáčku:
Kysanou smetanu  jsem smíchala s hromadou pažitky, zelené petrželky, bazalkou, pár lístky rozmarýnu a stroužkem česneku. Přisolila...a navrstvila na pečenou dýni. A zdravý oběd byl na světě...

Žádné komentáře:

Okomentovat