Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 7. září 2015

Rajčatovo-hrachová kaše

Dneska jsem si dala péct do trouby zelí (recept na něj se dá vyhledat lupou nahoře - stačí zadat "pečené zelí") a přemýšlela, co k němu. Původně to měly být vařené brambory. Vydala jsem se na zahradu nějaké vydolovat a cestou jsem si všimla, že po dešti začínají praskat rajčata. Tak jsem do košíku místo brambor naložila hromádku rajčat. Takových těch trošku nepovedených. Na salát z nich jsem rozhodně chuť neměla. Tak co tedy s nimi?
Že přílohu k pečenému zelí jsem věděla, ale jakou? Původně to mělo být takové nějaké čatní. Vzala jsem dvě velké cibule, nakrájela je nahrubo a dala na pánev na trošku přepuštěného másla. Začala jsem čistit rajčata a postupně je přihazovala na pánev nakrájená na velké kusy. Když byla pánev plná, osolila jsem, přidala lžíci kari koření,přiklopila pokličkou a nechala čtvrt hodiny svému osudu.
Rajčata mi však udělala čáru přes rozpočet a místo, aby zhoustla, pustila tolik vody, že jsem hned věděla, že čatní z toho nebude, pokud tedy nehci strávit u sporáku několik hodin. Tak jsem vše hodila do mixéru, potom ještě propasírovala přes cedník, abych se zbavila ostrých slupek, na pánvi přivedla znovu k varu a přisypala instantní hrachové vločky. Tolik, aby z toho po deseti minutách vznikla kaše. A vznikla. Stačilo jí omastit máslem a přidat k pečenému zelí.
Kombinace hrách - rajčata - kari koření je jedlá a tak příště zkusím místo instantních vloček použít předem namočený žlutý hrách.

Pokud to chcete vyzkoušet, budete, shrnuto a podtrženo, potřebovat:
cca kilo rajčat
hrnek instantních hrachových vloček
lžíci kari koření
dvě cibule
lžíci přepuštěného másla
plátek másla na omaštění
sůl


Žádné komentáře:

Okomentovat