Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 21. září 2015

Salát z fazolek mungo

Potřebovala jsem dneska opět zpracovat popraskaná rajčata ze záhonku. Většinou je loupu a klasický rajčatový salát z nich potom udělat nejde. Rajčatová omáčka také nejde dělat každý den...a tak jsem je zkombinovala s fazolkami mungo a vznikl sytý podzimní salát.
Přesné množství neuvádím, je to jako s bramborovým salátem. Každý ho dělá jinak, přizpůsobí ho své chuti. Proto berte recept jako inspiraci...ostatně jako většinu mých receptů :-)

Na podzimní salát potřebujeme:

hrnek den předem namočených fazolek mungo
misku přezrálých rajčat
1 velikou cibuli
1 lžíci oleje
1 vrchovatou lžíci majolky (Domácí je samozřejmě nejlepší, ale v časové tísni je i kupovaná dobrá. Samozřejmě se dá použít i jakákoliv jiná, kterou preferujeme - sojanéza, tofunéza....)
miska mrkve podušené v páře (přiznávám, tu jsem nevařila, našla jsem jí v lednici od včerejška)
chilli koření, sůl

Fazolky mungo jsem uvařila doměkka - trvalo to necelých 30 minut.
Zatímco se vařily, nakrájela jsem si cibuli, osmahla jí na lžíci oleje dozlatova, přidala k ní oloupaná a na větší kusy nakrájená rajčata. Osolila, přidala chilli a za občasného míchání počkala, až se vypaří většina vody.
Rozdušená rajčata jsem smíchala s uvařeným mungem, přisolila, vmíchala mrkev  nakrájenou na kostičky, nechala vychladnout a nakonec zamíchala vrchovatou lžíci majolky.

Podávala jsem obložené syrovou zeleninou a přikusovala dýňovou vafli...prostě podzimní večeře "co zahrádka dala" :-)

2 komentáře:

  1. Fantastické. 😃 Majonezu som nahradila zmesou čerstvých byliniek a citrónovou šťavou, Fakt je to mňamka. Mirka

    OdpovědětVymazat