Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 14. září 2015

Slaný jáhlový koláč

Tak jsem dneska potřebovala upéct něco, co by se dalo přikusovat k jednoduché polévce. Zkoušela jsem včera jáhlové placky, ale jsou tak křehké, že by stačilo je rozdrobit mezi prsty a měla bych hromadu bezlepkové strouhanky. Dneska jsem tedy šla trošku jinou cestou. Koláč je také křehký, ale na rozdíl od placek drží pohromadě. Pokud ho chcete vyzkoušet, připravte si:

250 g jáhel
4 vejce
300 g rajčat
150 g paprik
hrst zelené petrželky
pár lístků čerstvé bazalky
sůl, pepř, muškátový květ
bezlepkový prášek do pečiva

Nejdříve jsem si připravila jáhlovou mouku. Dělám jí doma, protože koupená se mi zdá nahořklá. Pokud máte doma mixér, příprava není nijak složitá (používám obyčejnou Etu).
Jáhly jsem dala do cedníku do misky, propláchla nejdříve studenou a pak dvakrát vařící vodou, aby ztratily typickou pachuť (ve vařící vodě jsem je vždycky propláchla a chvilku je v ní nechala)
Potom jsem je scedila a vysypala do mixéru. Kupodivu po zapnutí nevznikne kaše, ale po chvilce je z jáhel sypká mouka (občas si pomůžu gumovou stěrkou).
Když byla mouka hotová, vsypala jsem jí do mísy, přidala nadrobno nasekané bylinky, prášek do pečiva, špetku muškátového květu, sůl, pepř a nadrobno nakrájenou papriku a nahrubo nakrájená oloupaná rajčata. Měla jsem přezrálá, tak šla sloupnout lehce, ale jinak je stačí  naříznout křížem a spařit horkou vodou.
Do mixéru jsem vyklepla vejce a na chvilku ho zapnula (přiznávám, hlavně z lenosti...vajíčka hezky zbaví mixér zbytků mouky :-) Přimíchala jsem vajíčka do směsi - je dost řídká, ale toho se nebojte, opravdu při pečení zhoustne. Vylila na plech na nevymazaný pečící papír a pekla na 180 stupňů 30 minut.


Žádné komentáře:

Okomentovat