Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 11. října 2015

Bezlepková roláda z dýně hokaidó

Sezóna dýní je v plném proudu, tak proč je nevyužít. Tentokrát jsem vyzkoušela roládu a hned ve dvou podobách. Naslano i nasladko. Těsto na ní je rychlé a hlavně - nelámací.

Na jednu velkou roládu nám stačí:
250 g dýně hokaidó
250 g tvarohu
4 vejce
šťáva z půlky citronu (cca 1 lžíce)
1 lžička jedlé sody
špetka soli

Dýni jsem neloupala. Jen jsem odstranila měkký střed se semínky a odvážila si 250 g. Nakrájela na kostičky a hodila do mixéru spolu se 4 vejci. Když se dýně rozmixovala na kaši, přidala jsem k ní do mixéru tvaroh, šťávu z půlky citronu, špetku soli a rovnou lžičku jedlé sody.
Hned vylila na plech na pečící papír a pekla v troubě předehřáté na 180 stupňů 25 minut. Mezitím jsem si připravila náplň, namazala, smotala a bylo hotovo.

Slanou variantu jsem naplnila tvarohem smíchaným se strouhaným sýrem, stroužkem česneku, bylinkami a nakrájenými rajčaty. Jo...a těsto jsem v tomhle případě osolila trošku víc a také okořenila - to už záleží na chuti každého.

A na tu sladkou variantu jsem smíchala náplň ze:
100 g rozmixovaného kokosu
100 g medu
250 g tvarohu
a 100 g sušených brusinek - ale je samozřejmě možné použít jakékoliv, třeba i kompotované ovoce





Žádné komentáře:

Okomentovat