Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

sobota 17. října 2015

Dýňový salát

Chtěla jsem udělat dýňový salát, ale majonéza došla. Nu nic, udělám si domácí. Jsem si myslela. Ale slepice stávkují, nelíbí se jim podzimní počasí. Dobře, bude se improvizovat. Mám přece tofu. A z toho jde pokud vím, udělat tofunéza. Tak jsem se do ní pustila. Rozdrobila jsem půlku bílého tofu do mixéru, přidala lžíci hořčice, pepř, sůl, šťávu z citronu, lžičku worčestru, jednu nakládanou okurku, zalila olejem...Rozmixovala, ochutnala a chtěla to okamžitě vyhodit. Tak nějak divně z toho ten olej vystupoval...
Potom můj zrak padl na uvařenou dýni hokaido. Tak jsem jí hrst vzala a vhodila do mixéru. Chvíli mixovala...ochutnala...a ejhle, tofunéza najednou byla  k jídlu a ještě chytla pěknou oranžovou barvu. A mohla jsem pokračovat ve výrobě dýňového salátu.

Kromě téhle tofunézy (můžete samozřejmě použít i normální majonézu) jsem potřebovala ještě
dýni hokaido
mražený hrášek
syrový celer
cibuli
sůl a pepř

Neuvádím přesné poměry, protože s tímhle salátem je to přesně jako s bramborovým. Každý si ho přizpůsobuje podle svých chutí.
Dýni jsem omyla, rozpůlila, vydlabala měkký vnitřek se semínky a nakrájela jsem jí na měsíčky. Ty jsem povařila cca 10 minut v páře. Jen tak dlouho, aby změkla slupka. V páře jsem povařila i hrášek. Ten ještě kratší dobu, 5 minut maximálně.
Syrový celer jsem nastrouhala najemno, cibuli nakrájela na maličké kostičky a vše smíchala dohromady, osolila, opepřila.
No a podávala k obědu s ovesno-mrkvovými karbanátky (recept zde: http://ceskyflexitarian.blogspot.cz/2015/08/ovesno-mrkvove-karbanatky-s-vuni-uzeneho.html )

4 komentáře: