Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

sobota 10. října 2015

Pikantní mrkvová omáčka

Pokud znáte pouze nenáviděnou dušenou mrkev ze školních jídelen, je třeba zkusit něco nového. Třeba jí potom vezmete na milost. S tou školní má společnou jen  základní surovinu.
Takže na pikantní mrkev jsem si připravila:

1 kg mrkve
1 velikou cibuli
2 lžíce oleje
půl uzeného tofu (cca 90 g)
celý pepř
chilli koření
sůl
petrželová nať

Mrkev jsem očistila. 750 g jsem povařila v páře. Jen chvilku, aby zůstala křupavá.
Zbylých 250 g mrkve jsem nakrájela na kostky a spolu s nakrájenou cibulí chvilku smažila na oleji.
Jakmile začala cibule hnědnout, přisypala jsem chilli koření (podle chuti), půl lžičky celého pepře, sůl a zalila vodou tak, aby přesahovala zeleninu asi o 1 cm.
Vařila jsem 15 minut, potom omáčku rozmixovala s půlkou uzeného tofu dohladka.
Mrkev povařenou v páře jsem nakrájela na kostky, přidala do omáčky a prohřála. Na talíři posypala zelenou petrželkou.
Tentokrát jsem jako přílohu zvolila bezlepkové kukuřičné těstoviny, ale každý ať zvolí, co má nejraději. Hodí se i brambory nebo rýže.

Žádné komentáře:

Okomentovat