Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 18. října 2015

Vegetariánský boršč

Boršč mám ráda odjakživa. Jen receptura se v průběhu let měnila. Nakonec jsem zakotvila u bezlepkového a vegetariánského,  s vůní uzeného i bez masa a s krémovitou konzistencí i bez smetany. Zůstalo jen to, že boršč neumím uvařit v malém. Dám vždycky jen trošku zelí, trošku brambor, trošku řepy...a nakonec je z toho pět litrů. Takže poměr surovin je jako vždy jen pro inspiraci:

trocha kysaného zelí
pár brambor
jedna petržel
kousek celeru
několik mrkví
červená řepa
pár cibulí
troška oleje
rajský protlak
1 uzené tofu
2 bobkové listy
drcené nové koření
sůl
lžička melasy (nepoužíváte-li, pak cukru) na oslazení protlaku



1. hrnec
Trošku kysaného zelí a pár nakrájených brambor jsem vařila 20 minut. A proč zelí vařím s brambory? Protože ty se v zelí ani při nakrájení na malé kostičky nerozvaří.

2. hrnec
Cibuli nakrájenou na kostičky jsem dala smažit na pár lžic oleje a postupně přidávala:
nahrubo nastrouhaný celer
najemno nastrouhanou petržel
na půlměsíčky nakrájenou mrkev
na kostičky nakrájenou červenou řepu
Když bylo vše osmahnuté, přidala jsem rajský protlak, rozdrcené nové koření, osolila, osladila melasou, zalila vše vodou tak, aby bylo potopené a vařila také 20 minut.

3. hrnec
Uzené tofu a 2 bobkové listy  jsem vařila 10 minut.

Nakonec jsem obsah 3. hrnce (bez bobkového listu) rozmixovala dohladka a vše smíchala dohromady.
A opět z toho bylo téměř 5 litrů voňavého boršče :-)






Žádné komentáře:

Okomentovat