Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

sobota 14. listopadu 2015

Polévka s řasou wakame

Chtěla jsem původně polévku nazvat "falešná rybí polévka"...ale už slyším ty reakce...proč "rybí"? Je nutné si rybu ve vegetariánské stravě připomínat?...a podobně.
Proto tedy polévka s řasou wakame.
Až do dneška jsem byla přesvědčená, že mořské řasy v jakékoliv podobě nejsem schopná polknout. Mohl mi kdo chtěl vysvětlovat, jak jsou zdravé, prospěšné, kolik mají jódu, železa a dalších minerálních látek....Párkrát jsem to zkusila a pořád si nemohla pomoct. Chutnaly mi jako piják namočený v rybím tuku. Možná nějaká asociace z dětství, kdy jsem musela polykat rybí tuk z tmavé skleněné lahvičky. Ještě dneska mi z toho naskakuje husí kůže. A potom jsem se někde dočetla, že řasa wakame ani moc po řasách nechutná. Dala jsem tedy řasám poslední šanci. A jsem nadšená :-) Polévka, která vznikla, chutná opravu jako vánoční rybí. Určitě jí ale uvařím do Vánoc ještě několikrát.
 
Na tuhle polévku jsem potřebovala:
asi 10 cm řasy wakame
1 velkou cibuli
2 mrkve
1 petržel
čtvrtku celeru
1 vrchovatou lžíci sojové mouky
1 lžíci přepuštěného másla (vegani samozřejmě použijí olej)
2 bobkové listy, 2 kuličky nového koření
pepř, muškátový květ, sůl
zelenou petrželku

Řasu jsem asi 15 minut předem namočila do vlažné vody. 
Cibuli jsem nakrájela na kostičky a zpěnila na přepuštěném másle. Celer a petržel jsem nastrouhala nahrubo a přidala k cibuli. Mrkev nakrájela na kostičky a také vhodila do hrnce.
Párkrát promíchala, zasypala sojovou moukou a za stálého míchání hlídala, aby se mouka nepřipálila, ale jen zezlátla. Potom jsem vše zalila vodou, přidala na nudličky nakrájenou řasu, rozdrcené kuličky nového koření, dva bobkové listy, osolila, opepřila a vařila 15 minut. Nakonec jsem do polévky vmíchala špetku muškátového květu a pořádnou hrst zelené petrželky.



Žádné komentáře:

Okomentovat