Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 1. ledna 2016

Hlívovo-mrkvová směs

Tak jsem si dnes listovala svou starou, ručně psanou kuchařkou. Narazila jsem na spoustu jídel, která jsem kdysi vařila běžně a dnes už do mého jídelníčku vůbec nepatří. A napadlo mě si dát takové menší novoroční předsevzetí. Zkusím uvařit ta jídla, která se u nás doma těšila oblibě, v trošku jiné podobě.
Dnes padl los na vepřové v mrkvi. Jak jinak - bez toho vepřového :-) Použila jsem místo masa 300 g hlívy. A výsledek? Hlívovo-mrkvová směs určitě zpestří jídelníček častěji...

300 g hlívy ústřičné
mrkev podle chuti
cibule
olej na osmažení cibule
pepř, kmín, sůl

Hlívu jsem opláchla a natrhala po vláknech na kousky. Cibuli nakrájela na kostičky a dala smažit na olej. Když zezlátla, přisypala jsem hlívu, nechala chvilku svému osudu a zatím jsem čistila a krájela mrkev, kterou jsem do kastrolu přisypávala. Nakonec jsem okořenila kmínem, pepřem, solí, nechala kmín rozvonět a zalila vodou tak, aby bylo vše tak akorát potopené. Dusila jsem 20 minut a podávala s vařenými kukuřičnými těstovinami:

2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. A opravdu musí být bílkoviny v každém jídle? :-) Hlíva má zase jiné přednosti http://tajemstvizdravi.cz/hliva-ustricna-ucinky-predci-casto-i-klasickou-lecbu/

      Vymazat