Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 23. února 2016

Majonéza z dýně hokaidó

Snesla jsem si z půdy poslední dýni hokaidó (už tam zbývají jen dýně olejné, ale na ty taky dojde). Chtěla jsem si z ní udělat salát à la bramborový. Jenže se mi jí podařilo tak trochu rozvařit. A tak jsem přemýšlela, jak jí upotřebit jinak. Salát jsem chtěla k ovesným karbanátkům. Jenže dýni se mi podařilo dostat do takového stavu, že nakrájet z ní kostičky se prostě nedalo. Kostičky by se z té hmoty daly maximálně uplácat. Ale pro vysokou pracnost jsem i tuhle variantu zavrhla :-) Nu, salát byl nakonec bramborový a z části té dýňové hmoty do něj vznikla majonéza (zbytek dýně skončil v omeletě).
Vyrobit majonézu bylo snadné. Do mixéru jsem vhodila

250 g vařené dýně hokaido (příště uvařím v páře jen do poloměkka)
100 ml oleje
šťávu z 1 citronu
2 lžičky kořenící směsi do majonézy - recept zde: http://ceskyflexitarian.blogspot.com/2016/02/korenici-smes-do-majonezy.html Ale pokud koření doma nemáme, postačí prostě jen pepř :-)
a trošku soli

Vše jsem mixovala tak dlouho, dokud nevznikla hladká hmota:

A pak už jen stačilo smíchat s ostatními surovinami a bramborový salát byl na světě. Přesný recept  na něj zde neuvádím, každý do běžného bramborového salátu dává to, co je zvyklý. Takže jen orientačně: tentokrát to byly vařené brambory, vařená mrkev, vařený hrášek, syrová cibule a syrový nastrouhaný celer. A samozřejmě dýňová majonéza: 

Žádné komentáře:

Okomentovat