Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 15. března 2016

Bramborové placky

Vzpomínám si z dětství na bramborové placky. Maminka nastrouhala zbylé uvařené brambory, smíchala s moukou, tvarohem, vajíčkem, vyválela a osmažila na pánvi. Tak jsem je trošku upravila. Samozřejmě, že jsem vynechala mouku. A protože nerada těsto vyvaluji, přijde mi to zbytečně pracné, tak jsou také nevyvalované. A v troubě pečené :-)
Na zkušební dávku jsem použila:

200 g brambor vařených ve slupce
200 g tvarohu z vaničky
2 vejce
sůl, petrželová nať
olej nebo přepuštěné máslo na pomazání pečícího papíru

Brambory jsem nastrouhala na jemném struhadle a smíchala s ostatními přísadami.
Lžící jsem na pomazaný pečící papír vytvořila placičky (z tohoto množství 9 větších) a pekla v troubě vyhřáté na 200 stupňů 15 minut. Potom otočila a nechala ještě zhruba dalších 10 minut dopéci.

Podávala jsem je jako přílohu k zeleninové polévce. Ale když vynecháte petrželovou nať, jdou určitě podávat i nasladko.

_______________________________________________________________
Poznámka pod čarou :-)
Při další přípravě placiček jsem použila:
250 g brambor
250 g tvarohu
2 velká vejce
a přidala jsem do nich kromě petrželky i česnek, rozmarýn a muškátový květ. Udělala jsem je trošku menší - celkem 16 kusů a pekla na horkovzduch při 180 stupních. Opět 15 a po otočení 10 minut: 

Žádné komentáře:

Okomentovat