Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 15. března 2016

Falešný kapr

Omlouvám se za ten název, ale moje fantazie je v tomto případě opravdu v koncích. Jak to nazvat jinak? Celerové karbanátky? Karbanátky si každý představuje kulaté.
Celerovo-ovesné opečenky? To mi zase evokuje nějaké placičky.
Ne, opravdu nevím, jak tuhle dobrotu jinak nazvat..
Máte-li někdo lepší nápad, budu ráda. Zatím se tomu u nás říká falešný kapr. Na podobný recept jsem narazila na webu Soucitně, jen jsem si ho opět trochu opravila k obrazu svému. Protože nejsem vegan, přidala jsem vajíčka. Bez nich to byly placičky. Výborné, ale tvrdší. A také jsem celer nevařila, přijde mi to zbytečné.
 K přípravě je potřeba mořská řasa wakame. Téhle řasy se nemusíte bát ani v případě, že patříte do stejné generace jako já a máte v paměti, jak vás rodiče honili po bytě se lžičkou rybího tuku z hnědé skleněné skleničky. Dlouho jsem se pod vlivem téhle chuti nemohla na mořské řasy ani podívat. Jednou jsem si v dobré víře, jak je to zdravé, objednala nějaké sušené mořské řasy. Nebudu vás napínat. Po dvou nudličkách v polévce skončil celý obsah sáčku postupně v krmení pro slepice. Ty naštěstí neprotestovaly.
Ale nedávno jsem se někde dočetla, že řasa wakame nemá tak výraznou chuť, tak jsem sebrala zbytky odvahy a zkusila jí. Mohu potvrdit, je jedlá. A prý i zdravá. Tak jí občas zařazuji do jídelníčku k doplnění jódu.
Na falešného kapra tedy potřebujeme:

2 cca deseticentimetrové kousky sušené řasy wakame
1 celer
2 - 3 vajíčka (podle velikosti celeru)
ovesné vločky na zahuštění
sůl, pepř
olej na potření pečícího papíru

Řasu wakame zalijeme teplou vodou a necháme pár minut na talíři změknout. To trvá asi 5 - 10 minut:

Ovesné vločky si nadrtíme v sekáčku nebo mixéru, ale ne úplně na jemno. Potom v mixéru rozmixujeme řasu v trošce vody, ve které byla namočená.
Celer nastrouháme na jemno, přidáme vejce, sůl,pepř a rozmixovanou řasu. Zahustíme drcenými ovesnými vločkami tak, aby se hmota dala tvarovat lžící.
Na pečící papír nalijeme trošku oleje a lžící tvarujeme kousky "kapra". Neděláme je moc nízké, byly by z toho potom spíš sušenky. Tak něco přes 1 cm. 
Dáme do trouby předehřáté na 200 stupňů a po 20 minutách kousky otočíme a dopečeme dozlatova.
Podáváme pokapané citronem...a třeba s bramborových salátem:



Žádné komentáře:

Okomentovat