Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 29. března 2016

Jarní nádivka

Před Velikonocemi se všude objevovaly recepty na velikonoční nádivku. Klasika - rohlíky, uzené maso, kopřivy...Také jsem na ní dostala chuť. Tak jsem přemýšlela, jak jí udělat ve verzi vhodné i pro ty, kteří nejí maso a klasickou mouku. Nakonec to vyhrála nádivka jáhlová. Takový slaný jahelník :-)
Na Velikonoce už jí letos nestihnete, ale jaro teprve začalo mladé kopřivy budou ještě nějakou dobu růst, tak proč si jí nedopřát i jindy? :-)

300 g jáhel
4 velké cibule + olej na její osmažení
1 uzené tofu
4 vejce
miska kopřiv
hrst petrželové nati
muškátový květ, pepř, sůl

Jáhly propláchneme, dvakrát spaříme vařící vodou a v nové vodě je dáme vařit. Vody by mělo být asi 1 cm nad jáhly. Vaříme 10 minut.
Mezitím si osmažíme na kostičky nakrájenou cibuli. Většinou cibuli smažím téměř nasucho, ale v tomhle případě je možné dát oleje o trošku víc, vařené jáhly jsou dost suché.
Uzené tofu rozmixujeme s vajíčky, na posledních pár vteřin mixování přihodíme očištěné mladé kopřivy a petrželovou nať. Opravdu jen na moment, abychom z nich neměli jen zelený koktejl, ale nasekané kousky.
V míse smícháme jáhly, osmaženou cibulku a obsah mixéru, okořeníme muškátovým květem, pepřem a solí a nalijeme do vymazané zapékací misky.
Zdálo se mi to na pohled takové nijaké, tak jsem ještě ozdobila kytičkami z mrkve. Aby se nepřipálily, přidala jsem na každou kousíček másla.
Dala do trouby na 180 stupňů a za 45 minut bylo hotovo:

1 komentář: