Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 26. dubna 2016

Omáčka na špagety z červené čočky

Dostala jsem chuť na boloňské špagety. Což o to, bezlepkové špagety jsem doma měla. Ale jak udělat bezmasou variantu? Našla jsem recepty se sojovým granulátem, to se mi ale moc nezamlouvalo. Tak jsem prozkoumala spíž, co by se asi tak dalo použít. A vyhrála červená čočka. Hlavně proto, že z luštěnin je uvařená nejrychleji. Takže jsem na omáčku nakonec potřebovala:

4 cibule
2 mrkve
1 větší rajský protlak
250 g červené čočky
uzená paprika
česnek
bazalka
tymián
špetka rozmarýnu
pepř
sůl
lžička třtinového cukru nebo lžíce melasy (s melasou má omáčka tmavší barvu a výraznější chuť)


Cibuli jsem nakrájela nadrobno a nechala zezlátnout na trošce oleje. Postupně jsem k ní přidala najemno v sekáčku nasekanou mrkev, uzenou papriku, rajský protlak, dva stroužky česneku, sůl, cukr a všechno koření kromě bazalky. Potom jsem vsypala propláchnutou čočku a vše zalila vodou tak, aby jí bylo tak centimetr na čočku. Vše jsem vařila 30 minut. Po vypnutí sporáku jsem ještě přidala další dva stroužky česneku a sušenou bazalku (čerstvá zatím ještě na zahrádce není). A nakonec, protože to chtělo ještě trošku vylepšit konzistenci, jsem vzala ponorný mixér a část směsi - asi tak jednu čtvrtinu - jsem trošku pomixovala. Promíchala a bylo hotovo:

Žádné komentáře:

Okomentovat