Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 22. června 2016

Variace na tabouleh

Nastala sezóna okurek. Salátovky ve skleníku se opravdu činí. A tak jsem hledala, co nového z nich připravit. Narazila jsem na recept na libanonský salát tabouleh. Základ tvořila naťová petržel, cibulová nať, máta, rajčata, okurka, bulgur nebo kuskus...Jenže rajčata zatím na zahrádce nejsou. Dobře, vynechám je. Bulgur i kuskus jsou z pšenice. Dobře, použiju jáhly. Všechno ostatní jsem doma měla a tak jsem začala experimentovat. Potřebovala jsem salát jako přílohu k řepným karbanátkům. A tak jsem si připravila:

1 velikou salátovou okurku
1 hrnek vařených jáhel 
hrst petrželové nati
svazek nati z mladé cibule
čerstvou bazalku (měla být máta, zkusila jsem na trošce, ale moc mě tam nenadchla)
šťávu z půlky citronu
3 lžíce dýňového oleje (měl být olivový, ale tomu jsem také na chuť dodnes nepřišla)
pepř a špetku soli

Nejdřív jsem dvakrát spařila jáhly a dala je na 5 minut vařit do tlakového hrnce (vařím je tam v misce položené na starém pařáku na knedlíky - v osolené vodě).
Mezitím, než se uvařily, jsem si oloupala okurku, nakrájela jí na kostičky a dala do misky.
Přidala jsem nakrájenou cibulovou nať, nakrájenou nať z petržele a pár lístků čersté bazalky.
Potom jsem přisypala uvařené a prochladlé jáhly, přilila šťávu z půlky citronu a dýňový olej. Malinko opepřila a přidala špetku soli. A příloha ke karbanátkům byla na světě: 
No a dneska jsem pro změnu  potřebovala salát k večeři trošku sytější, a tak vznikl okurový salát s jáhlami a kukuřicí. Postup byl téměř stejný. 

Potřebovala jsem na něj:
1 velkou salátovou okurku
1 velký svazek naťové petrželky
1 svazek cibulové nati
1 hrst bazalkových listů
1 hrnek vařených jáhel
1 hrnek mražené kukuřice (pro lenochy - 1 malá plechovka sterilované)
šťáva z půlky citronu
pepř 
dýňový olej
špetka soli

Nejdřív jsem opět dala vařit jáhly. Do hotových prochladlých jsem přidala šťávu z půlky citronu.
V kastrůlku jsem uvařila mraženou kukuřici - opravdu jen chvilku, jen jsem jí nechala přejít varem.
Okurku jsem oloupala a nakrájela na malé kostičky, všechny bylinky omyla a nakrájela nadrobno (dala jsem jich tentokrát mnohem víc, než poprvé).
Vše jsem smíchala dohromady, přilila tři lžíce dýňového oleje, přidala trošku pepře a špetku soli. A bylo hotovo: 
Mimochodem - jedlé jsou i ty květy měsíčku :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat