Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 26. července 2016

Cuketové koláče na plech

Protože cukety na zahrádce plodí a plodí a plodí, zkouším a zkouším a zkouším, co se z nich dá vytvořit. Tento týden vyhrávají cuketové koláče na plech, protože jsou rychlé a hlavně, dají se jíst i za studena, což je v tomto teplém počasí výhoda. Ty vyzkoušené sem budu průběžně přidávat. Shrnula jsem je do jednoho příspěvku, protože základní recept je vždycky stejný. Stačí nahrubo nastrouhat 1 kg cukety a přidat 1 hrnek bezlepkové mouky (kukuřičné, jáhlové, pohankové....) a pak už jen nechat pracovat fantazii :-)

Cukeťák à la nádivka1 kg cukety (nastrouhat tak jak je - se slupkou, se středem...)
1 hrnek mouky z jáhel (vyrábím jí doma podle receptu zde: http://ceskyflexitarian.blogspot.cz/2015/09/jahlova-mouka.html
1 uzené tofu
1 hrnek petrželové nati
muškátový květ
pepř
sůl


Všechno smícháme a pečeme 45 minut při 200 stupních celsia. Nejlepší je studený - ztuhne a dá se hezky krájet. 


Další  cuketový koláč byl na způsob pizzy.
Základní těsto bylo podobné:¨

1 kg  nastrouhané cukety a 
1 hrnek hladké kukučičné mouky

jsem osolila, opepřila a rukou promíchala. Rozetřela na olejem vymazaný pečící papír a navrch dala náplň. Tu jsem smíchala z

1 hrnku nahrubo nastrouhané cukety (tentokrát oloupané)
1 většího rajského protlaku
1 lžičky třtinového cukru
5 stroužků česneku
sušené bazalky
soli a pepře

Na náplň jsem nahrubo nastrouhala 1 uzené tofu, potřela olejem a pekla v troubě vyhřáté na 180 stupňů asi hodinu. Opět jsem podávala vychladlé:


Další vyzkoušený je cuketový vaječný koláč s rajčaty

1 kg cukety jsem nastrouhala - opět tak, jak byla. Se slupkou i se středem. Starší cuketu bych oloupala a semínka odstranila. K nastrouhané cuketě jsem přidala
6 vajec
1 hlavičku prolisovaného česneku
1 lžičku sušené bazalky
1 lžičku majoránky
1 lžičku pepře
sůl
Vše jsem promíchala a vylila na plech vyložený pečícím papírem, který jsem potřela olejem.
Vršek jsem posypala černými olivami nakrájenými na kolečka (měla jsem doma zbytek - asi 100 gramů). Ti, kdo olivy nemusí, je klidně můžou vynechat.
No a vršek jsem pokladla rajčaty nakrájenými na plátky. Je jich potřeba asi 6 - 8 - podle velikosti.
Dala jsem do trouby vyhřáté na 200 stupňů a pekla 30 minut. Potom jsem rajčata potřela mašlovačkou namočenou v oleji a pekla dalších 30 minut: 
A tady stejné těsto, jen potřené rajským protlakem a posypané sýrem: 

Žádné komentáře:

Okomentovat