Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 3. listopadu 2016

Cizrna s mrkví na jalovci

Uvařila jsem si cizrnu s tím, že jí udělám na paprice. Ale  nějak jsem si nevšimla, že paprika mi došla, tak jsem začala trošku improvizovat. A jsem ráda, protože kombinace cizrny, mrkve a jalovce mě příjemně překvapila a určitě jsem tuhle omáčku nevařila naposledy.
Pokud chcete tuhle neobvyklou kombinaci vyzkoušet, stačí vám k tomu:

250 g cizrny
350 g mrkve
250 g cibule
4 lžíce oleje
6 kuliček jalovce
1 kulička nového koření
špetka sušeného rozmarýnu
1 lžička mletého kmínu
sůl

Cizrnu si namočíme přes noc a v tlakovém hrnci vaříme cca 30 minut. Než se nám dovaří, nakrájíme si nadrobno cibuli a dáme jí zpěnit do hrnce na olej.
Zatímco cibule pomalu zlátne, oškrábeme mrkev a nakrájíme jí na plátky. Přisypeme do hrnce a necháme spolu s cibulí chvilku svému osudu a zatím si rozdrtíme koření.
Vše kromě kmínu (ten už máme umletý) dáme do hmoždíře s troškou soli a rozmělníme. Se solí to jde lépe.
Nadrcené koření přisypeme do hrnce a  necháme rozvonět.
Mezitím se nám už uvařila cizrna, tak 3/4 cizrny i s vývarem přidáme do hrnce - jen tak, aby bylo vše potopené a společně dusíme 30 minut.
Zbylou čtvrtinu cizrny s troškou vývaru rozmixujeme a 5 minut před koncem varu přidáme na sporák. Omáčku tím zahustíme a zároveń získá smetanovou konzistenci.
Protože luštěniny nejlépe doplňují z nutričního hlediska obiloviny, podáváme nejlépe s rýží:

Žádné komentáře:

Okomentovat