Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 5. prosince 2016

Bezlepková vánočka bez cukru

Každý rok se mi sbíhaly sliny, když si ostatní členové rodiny k snídani dávali vánočku namazanou máslem. A tak jsem se letos rozhodla zkusit upéct vánočku tak, abych jí mohla jíst také. Ano, je trošku ošvindlovaná, protože není ručně pletená, ale udělat vláčnou vánočku bez cukru, bez bezlepkové moučné směsi...to už bych asi chtěla moc. Takže jsem se rozhlédla po internetu a pořídila si na pečení vánočky formu. Vánočka také není tak žluťoučká, jak by být měla, ale vůně a chuť si s tou "normální" nezadá.

200 g pohankové mouky (doma rozmixovaná světlá pohanka)
200 g rýžové mouky
150 g rozinek nebo datlí
150 g oříšků nebo mandlí
150 g másla
250 g tvarohu ve vaničce
3 vejce
další 4 lžíce rozinek namočených v rumu
3 lžičky škrobového prášku do pečiva (cca 1 a půl sáčku)
půl lžičky mleté vanilky
čtvrt lžičky soli

Všechny sypké přísady smícháme v míse a přidáme k nim ořechy roztlučené paličkou na maso na větší kousky.
150 g rozinek propláchneme, dáme do mixéru a zalijeme horkou vodou tak, aby byly právě potopené. Přidáme pokrájené máslo a vejce a rozmixujeme dohladka. Poté přidáme  tvaroh a pár vteřin ještě promixujeme, aby se vše spojilo.
Obsah mixéru přidáme k sypkým přísadám, přidáme rozinky namočené v rumu a vše dáme do vymazané vánočkové formy.
Pečeme 45 - 50 minut na 190 stupňů (zkoušíme špejlí).
Hotovou vánočku necháme ve formě vychladnout, teprve potom jí krájíme.
Vyfotila jsem vánočku neposypanou, aby bylo vidět, jak po vyklopení z formy vypadá. Na Vánoce mám v plánu jí "zasněžit" sušených rostlinným mlékem.


Poznámka pod čarou:
Dnes jsem zkusila ze stejného těsta upéct i velikonočního beránka. Množství je tak akorát, jen jsem vynechala oříšky, na oslazení přidala 50 g datlí navíc a nastrouhala trošku citronové kůry.

2 komentáře:

  1. Dobrý den,těsto jsem použila na velikonoční mazanec pečený v dortové formě.Je moc dobrý a hlavně zdravý!Díky za super recepty a inspirace...
    Jana D.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za ohlas, jsem ráda, že chutnalo :-) Já jsem pro změnu dnes těsto použila na velikonočního beránka, jen jsem vynechala oříšky a přidala strouhanou citronovou kůru.

    OdpovědětVymazat