Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 16. prosince 2016

Makový chlebíček

Fotografie u dnešního receptu by mohla být zavádějící. Je tu vyfocená maková bábovka. Ano, původně jsem opravdu upekla bábovku. Ale po jejím rozkrojení a ochutnání jsem zjistila, že je sice chuťově výborná, ale bábovku jsem si představovala přece jen nadýchanější a vláčnější. Tady mi k dokonalosti něco chybělo. Otevřela jsem lednici a do oka mi padl bílý jogurt. Kousek bábovky jsem s ním potřela...a ano, bylo to přesně ono. Tak jsem si řekla, že lépe se bude krájet a mazat, když jí příště upeču ve formě na srnčí hřbet, či biskupský chlebíček. Jenže...příště může být za týden, za měsíc...a když se konečně rozhodnu, kde budu hledat papírek s poznámkami? Když si recept napíšu rovnou sem, mám jistotu, že ho tady najdu. Takže beru papírek a opisuji:

1 hrnek máku
1 hrnek rýžové mouky
půl hrnku melasy
4 lžíce rozinek
4 vejce
1 vrchovatá lžička skořice
1 škrobový prášek do pečiva

Mák umixujeme a smícháme s rýžovou moukou, práškem do pečiva a skořicí.
Vejce rozmixujeme s melasou a přilijeme k sypké směsi.
Přidáme rozinky, přendáme do vymazané a vysypané formy a pečeme na 180 stupňů cca 30 - 40 minut (zkoušíme špejlí).

Chlebíček je trošku tužší konzistence, což ale může být výhodou, když si ho chceme vzít s sebou třeba do práce či do školy k svačině.
Je dobrý potřený právě tím zmíněným bílým jogurtem (nebo si ho k jogurtu můžeme prostě k svačině přikusovat) :-)























Žádné komentáře:

Okomentovat