Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 5. ledna 2017

Fazole v pikantní rajské omáčce z jednoho hrnce

Dřív jsem dělala fazolový guláš či omáčku tak, že jsem fazole nejdříve namočila a uvařila samotné, potom přidala další přísady a dodělala. Ale jde to i jinak. Jednodušeji. Už jednou jsem zkusila uvařit fazole s rajským protlakem. Výsledek mě mile překvapil a tak jsem dneska zkusila dát do tlakového hrnce úplně všechno najednou. V následujícím receptu můžete samozřejmě použít rajčata pasírovaná - z krabičky.
Já jsem postupovala trošku jinak.
Začala jsem totiž postupně spotřebovávat letní zásoby z mrazáku. A hned jako první jsem vytáhla sáček se zmrazenými rajčaty. Prostě se jich v létě před dovolenou urodilo najednou moc...a tak jsem je otrhala a že bylo v mrazáku dost místa, šoupla je tam tak, jak byla. Jen omýt a celá do sáčku. Plán byl takový, že až se z dovolené vrátíme, udělám z nich domácí rajský protlak. No, člověk míní...nějak nebyl čas.
Naštěstí. Protože dneska jsem zjistila, že tahle rajčata protlak krásně nahradí. Po vyndání z mrazáku a prolití teplou vodou slupka téměř sama sklouzne dolů. Rajčata jsou křehká a ihned se dají krájet na malé kousky. Ale teď už k receptu:

250 g barevných fazolí
8 zmrazených rajčat (případně krabička pasírovaných nebo alespoň rajský protlak)
2 - 4 cibule (podle velikosti)
2 lžíce oleje
1 lžička sladké papriky - pokud máme, je lepší uzená
chilli podle chuti
bobkový list
3 stroužky česneku
bazalka

Cibuli nakrájíme na kostičky a necháme zezlátnout na oleji v tlakovém hrnci.
Zatím, co se cibule smaží, oloupeme a nakrájíme si rajčata.
Zlatavou cibuli zasypeme červenou paprikou a špetkou chilli, necháme rozpustit a ihned přidáme nakrájená rajčata.
Přidáme bobkový list, předem přes noc namočené a propláchnuté fazole a zalijeme vodou tak, aby byla tak půl centimetru nad fazole. Dáme vařit a jakmile začne tlakáč syčet, vaříme 45 minut.
Poté vyndáme bobkový list a jednu čtvrtinu směsi odebereme a rozmixujeme - krásně tím omáčku zahustíme. Nakonec osolíme, přidáme česnek a bazalku. A můžeme podávat. S čím máme rádi - s rýží, s těstovinami...Osobně dávám přednost přikusování vafle (tentokrát byla kukuřičná s lněným semínkem). Nestihla jsem ani nazdobit, hlad byl silnější:
No a když bylo příště více času, uvařila jsem jako přílohu rýži a v páře udusila mrkev a kukuřici:

Žádné komentáře:

Okomentovat