Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 9. ledna 2017

Kukuřično - semínkové vafle

Sešlo se mi doma hodně lněných semínek. Dřív jsem len mixovala do žitného chleba - kvůli konzistenci.
Teď peču chléb kváskový a ten je výborný i bez lnu. Tak jsem je na zkoušku přidala do vaflí. Vafle si celou zimu dávám k snídani k jednoduché zeleninovo-luštěninové polévce.
Lněné vafle dopadly dobře. Dobře znamená hlavně to, že se nepřilepily k vaflovači a chutnaly. Tak jsem experimentovala dál a s čistým svědomím mohu doporučit následující kombinace. Neudávám přesnou váhu, každý vaflovač je jiný, ale majitelé už určitě ví, kolik těsta se do kterého vejde. Do mého "srdíčkového", kdy se dá jedna vafle rozkrájet na 5 srdíček, je potřeba na 1 placku dohromady 3 lžíce suchých surovin a zředit vodou. Vždy je potřeba zachovat jen poměr 1 : 1. Jeden díl hladké kukuřičné mouky a jeden díl rozmixovaných semínek. Potom už jen přimíchat libovolné koření - např. sušený česnek, pepř, sušené bylinky, koriandr, rozmarýn, chilli..., zředit vodou a upéct ve vaflovači - cca 8 minut.

Vyzkoušeno zatím mám:
lněné semínko
mák
chia semínka

Vafle makové:

Vafle lněné: 


4 komentáře:

  1. V troubě by to upéct nešlo? Zkoušela jste to?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, v troubě jsem upéct nezkoušela, všechny mé recepty na vafle vznikly až poté, co jsem si pořídila vaflovač a v něm mi to přijde jednodušší a rychlejší, než v troubě :-)

      Vymazat
    2. Dobrý vecer,mate prosim postup jak nahrať vaflivac Severin a jak dlouho pect? Bohuzel se mi vafle prilepi a to čistení je noční múra..dekuji Misa

      Vymazat
    3. Dobrý den, Míšo. Mám také vaflovač Severin, před prvním použitím jsem ho pomocí mašlovačky vymazala olejem. Stejně ho vymazávám i po každém čištění, jinak peču vše nasucho - nastavené na maximum. Zapnu, počkám, až se rozsvítí zelená kontrolka, dám těsto, přiklopím (moc nepřimačkávám) a otevírám až po těch 7-8 minutách.

      Vymazat