Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 1. ledna 2017

Pikantní pomazánka ze zeleniny a tofu

Zkoušela jsem připravit utofence. Pro neznalé - utopence z tofu. A popravdě řečeno, moc mě výsledek nezaujal. Jedla jsem už větší dobroty. Ale zaujal mě vzhled tofu po rozkrojení. Vypadalo to přesně jak salám Junior. A já si při tom nostalgicky vzpomněla na pomazánku z Moravanky, která frčela v osmdesátých letech a protože byl Silvestr, docela se mi po ní zastesklo A začala jsem jednat. Neuvádím přesné míry a váhy, každý si může přizpůsobit podle své chuti. Protože jsem doma neměla ani tu Moravanku, poradila jsem si povařením zeleniny v nálevu z domácích okurek. Prostě potřebujeme:

uzené tofu
naložené okurky
mrkev
cibuli
feferonku (lze nahradit troškou chilli koření)
majonézu, kterou jsme zvyklí používat (osobně preferuji klasickou domácí)

Naložené tofu jsem nejdřív nastrouhala nahrubo:
Příště už použiji normální uzené tofu, tohle naložené bylo zdrojem inspirace a bylo tam spíš pro efekt pro "masožravce".
Okurky jsem scedila a v nálevu do poloměkka povařila očištěnou a na kousky nakrájenou  mrkev, cibuli a malou feferonku (může se přidat například i celer, hrášek....)
Veškerou zeleninu včetně okurek jsem umlela a nechala chvilku okapat v cedníku, abych jí zbavila přebytečné vody. 
A pak už jen stačilo smíchat tofu, zeleninu a spojit troškou majolky A podklad na chlebíčky byl hotový:

Žádné komentáře:

Okomentovat