Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 29. ledna 2017

Zimní snídaňové polévky

V zimě ráda snídám zeleninovou polévku. Je pokaždé jiná, podle toho, co je zrovna doma. Když mám více od jednoho druhu zeleniny, vařím polévku desetiminutovou - krémovou. Recept je už mezi polévkami.
Když je doma od každého něco, improvizuji. Jen základ je vždy stejný:

1 velká cibule
tuk na její osmažení
libeček (mražený)
stroužek česneku
sůl

Cibuli nakrájím na čtvrtkolečka a dám smažit na trošku tuku. Než zezlátne, postupně čistím a přihazuji další nakrájenou a očištěnou zeleninu, která je zrovna doma - mrkev, pórek, pár listů kapusty, celer, petržel...Nakonec přidám libeček a stroužek česneku nakrájený nadrobno a koření podle chuti.
Když chci polévku hustější, přidám například předem namočený půlený hrách, červenou čočku, hrachové nebo ovesné vločky, jáhly nebo pohanku...
Nakonec do hotové polévky přidám hromadu zelené petrželky a posypu nějakými semínky (konopnými, slunečnicovými nebo dýňovými)

Tady jsem k základu přidala mrkev, fazolové lusky, nastrouhaný celer a petržel a jáhly. Koření kari, kurkuma a pepř:

Pro změnu mrkev, celer, petržel, pár listů kapusty, pórek a hrachové vločky. Koření kmín a pepř:

Mrkev, pórek, celer, petržel, ovesné vločky. Koření kurkuma a pepř. Posypáno konopnými semínky:

3 komentáře:

  1. Zeleninová polévka ke snídani? Inu, proč ne :-) je to zajímavé. Já si to sice neumím představit, ale proti gustu... :-)
    Jinak libeček je moje nejoblíbenější polévkové koření! Té vůni se nevyrovná vůbec nic :-)

    Bebe
    blog Růžový chroust

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne nadarmo se libečku říká "mágovka"...babičky ho měly místo Maggi :-)
      Jinak já si zase neumím představit sladkou snídani. Od malička mi prostě ráno do krku nelezlo nic sladkého... :-) Ale jinak mám sladké ráda...

      Vymazat
  2. mňam vyzerá ako polievočka od mojej starkej, ktorú som milovala :) určite si ju pripravím čo najskôr, vďaka za skvelý recept!

    OdpovědětVymazat