Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 19. dubna 2017

Pohankové vafle s červenou čočkou

Narazila jsem včera na internetu na těstoviny z červené čočky. Zaujaly mě, tak jsem se pídila po jejich složení. 100 procent mouky z červené čočky. Tak jsem si řekla, že když je tahle mouka vhodná na těstoviny, půjdou z čočky i vafle. Napoprvé jsem nenašla odvahu zkusit je jen z té čočky - pochopí ten, kdo už někdy čistil vaflovač s přilepenou připečenou hmotou. Tomu jsem se chtěla vyvarovat, tak jsem napoprvé zkusila smíchat čočku s už osvědčenou pohankou v poměru půl na půl - příště budu odvážnější a o výsledku budu samozřejmě referovat :-) Takže tentokrát vafle byly jen z:

75 g světlé pohanky
75 g červené loupané čočky
trošky soli
koření (přidala jsem sušený česnek a směs sušených bylinek)

Přes noc jsem namočila pohanku i čočku. Ráno jsem obojí propláchla a dala do mixéru. Přilila jsem malinko vody - opět jen tolik, aby šlo mixovat. Nakonec jsem přidala sůl a koření a pekla ve vaflovači asi 8 minut:

4 komentáře:

  1. To zní zajímavě! Kdybych měla vaflovač, hned vyzkouším, ale bohužel... recept ukládám :)! Pěkný den, přeje Š
    www.corculum.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Taky vaflovač nemám - ale dám odkaz do svého článku. To by mohla být event. dobrá náhrada chleba, ne?

    OdpovědětVymazat
  3. Používám vafle jako náhradu chleba každý den :-) Nejen tyto, ale i jahelné, ovesné...nejčastěji čistě pohankové :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Stojí za to zakoupit vaflovač!Právě peču tyto vafle a jsou famózní!Krásné dny a hodně dalších skvělých nápadů,JanaD

    OdpovědětVymazat