Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 25. května 2017

Květák pečený v sezamovém kabátku

Dostala jsem chuť na smažený květák. Trojobal bez pšenice dávno umím, ale zkouším už čtrnát dní nízkosacharidovou stravu a tak jsem ho nemohla obalit ani v solamylu, ani v kukuřičné strouhance. Ale když je chuť, řešení se vždycky najde :-) A tak fantazie pracovala naplno. Nakonec se zadařilo, na obalení jsem použila sezamové semínko.

květák
vejce
sezamové semínko
koření podle chuti (měla jsem namíchané své na zeleninové hranolky, je v receptech také)
půl lžičky uzené papriky
sůl
cca 1 lžíce tuku na pečení - přepuštěné máslo nebo olivový olej (potření pečícího papíru a potření květáku z vrchní strany)

Syrové růžičky květáku nakrájíme na plátky asi 1 cm silné (zbylé drobečky použijeme např. do polévky).
Vajíčko rozmícháme se solí a kořením a květák v něm obalíme. Potom obalíme v sezamovém semínku.
Pečící papír lehce pomažeme tukem a kousky květáku pečeme v troubě cca 30 minut. V polovině pečení obrátíme a 5 minut před koncem pečení potřeme zbylým tukem. Protože se mi květák zdál stále takový bledý, přidala jsem do rozpuštěného přepuštěného másla na pomazání půl lžičky uzené papriky.

Žádné komentáře:

Okomentovat