Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 30. května 2017

Nízkosacharidové vafle a jahodový koktejl

Poslední týdny jsem se zaměřila na nízkosacharidovou stravu. Ti, co mě znají, ví, jaký je můj vztah k masu a tak jsem chtěla vyzkoušet, jestli se dá dodržovat i v téměř vegetariánské formě - jednou za týden snad i ten kousek kuřete přežiju :-) A dobrá zpráva je, že dá. Bílkoviny se dají čerpat z vajec, sýrů, semínek, oříšků...
V uplynulých dnech jsem přemýšlela nad jinou snídaní, než jsou jen vejce se zeleninou na milion způsobů.
Venku už se červenají jahody, ale těch zase nemůžu sníst tolik, abych byla nasycená. Tak jsem se rozhodla pro jahodový koktejl. Naštěstí jsem se rozhodla už včera večer, takže jsem si stihla včas namočit semínka Měla jsem tu ještě zbytek konopných semínek (mléko z nich mě fakt neoslovilo, ale je prý zdravé) To by asi ani jahody nezachránily, tak jsem se rozhodla to ještě dochutit mlékem kokosovým.

Takže večer jsem namočila konopná semínka (třetinu hrnku) a mletý kokos (také třetinu hrnku). 
Ráno jsem vzala mixér, nejprve do něj dala propláchnutá konopná semínka a zalila hrnkem vody. Mixovala jsem dohladka a potom nalila do cedníku vyloženého dvojitu gázou. Zatím, co mléko odkapávalo, mixér jsem vypláchla vodou (konopné slupičky opravdu nemusím) a nalila do něj kokos i s vodou, ve které se namáčel. Také jsem rozmixovala a dala scedit přes gázu. Zatímco odpad z konopného mléka jsem dala na kompost, zbylý vyždímaný kokos jsem dala stranou, za chvilku se hodil.
Obě mléka jsem vrátila do mixéru, přidala 100 g jahod a koktejl byl na světě.

A teď k té zbylé kokosové drti. Poslední dobou čerpám inspiraci na nízkosacharidových stránkách http://www.deliketo.cz/. Je tam i recept na česnekový chléb, kde se používá právě kokos do slaného těsta. Chtěla jsem ho vyzkoušet, ale pořád jsem se k tomu nemohla dokopat.
Ale teď tu najednou byla ta drť, která ani není tolik cítit kokosem a hlavně už jsem potřebovala k tomu koktejlu něco rychlého. Dřív jsem to řešila takhle po ránu vaflemi - ano, ty pohankové mi při nízkosacharidovém stravování fakt chybí - a pak jsem si řekla, proč to trošku nepřepracovat (jak je mým zvykem) a upéct ve vaflovači.
A pokus byl úspěšný. Křupavé vafle byly za deset minut na světě.

Na 10 srdíček jsem použila:

55 g kokosové drti (no prostě všechno, co v gáze bylo)
40 g rozmixovaného zlatého lnu (v kávomlýnku)
1 vejce
1 lžičku sušeného česneku (čerstvý doma zrovna nebyl)
pepř, sůl a
50 ml vody
Dala jsem do vaflovače a za 10 minut byly vafle na světě. Potřela jsem je máslem, posypala pažitkou - a hostina mohla začít. Jo...a ten kokos z nich cítit není.



Žádné komentáře:

Okomentovat