Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 7. června 2017

Nízkosacharidové ovocné knedlíky

Poslední dobou čerpám inspiraci ve facebookové skupině "Nízkosacharidové stravování pro hubnutí a zdraví". Včera tam doslova vypuklo šílenství ovocných knedlíků :-) Nikdy jsem ovocné knedlíky zrovna dvakrát nevyhledávala - a posledních pár let už vlastně nejedla vůbec, protože jsem si myslela, že bez mouky prostě uvařit nejdou. Ale tolika krásným fotkám se nedalo odolat a tak jsem vyzkoušela svou variaci na tyhle nízkosacharidové knedlíky. Na jednu pořádnou porci je potřeba:

100 g tvarohu
1 vejce
1 vrchovatá lžíce psyllia
2 lžíce strouhaného kokosu
špetka soli
...no a ovoce podle chuti

Psyllium s kokosem rozmixujeme v kávomlýnku (nebo v mixéru). Přidáme vejce rozmíchané s tvarohem a špetku soli.
Kaše, která vznikne, začne rychle tuhnout. Uplácáme z ní kouli a po chvíli kouli nakrájíme na 7 plátků a do každého zabalíme jahodu, nebo jiný kousek ovoce. Vaříme ve vodě 5 minut - vodu jsem udržovala jen tak, aby nevřela klokotem.

Na polití jsem použila omáčku vytvořenou z jahod, smetanového jogurtu a 5 lístečků lipie sladké:

2 komentáře:

  1. Zdravím, váš recept ma zaujal, rada by som ho vyskúšala. Môžem poprosiť presný postup na omáčku? A čo je lipia sladká? Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně přesný postup na omáčku nemám, dělám podle chuti. Do mixéru dám jahody, smetanový jogurt a právě tu lipii. Je to sladká rostlinka, sazeničku jsem si objednala po internetu. Dá se nahradit pár lístky stevie nebo jakýmkoliv sladidlem, které preferujete :-)

    OdpovědětVymazat