Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 22. října 2017

Červená řepa po burgundsku

Takže své loňské podzimní recepty jsem už skoro všechny "otočila", tak jsem sáhla pro inspiraci do Vegetariánské kuchařky. Červené řepy je stále ještě i na záhonku plno, tak dnes byla řepa po burgundsku. Na tuhle dobrotu jsem potřebovala:

500 g červené řepy
400 g mrkve
250 g žampionů
250 ml suchého červeného vína
250 ml vody
1 velkou cibuli
4 stroužky česneku
4 lžíce olivového oleje
tymián a rozmarýn (pokud máme, raději čerstvé), 3 bobkové listy, mletý pepř
1 malý rajský protlak, nebo odpovídající množství pasírovaných rajčat (mám domácí, dala jsem cca 200 ml)
1 lžička Solamylu nebo kukuřičného škrobu
sůl

Cibuli oloupeme a nakrájíme na půlkolečka. Dáme do hrnce na 2 lžíce olivového oleje a pomalu smažíme. Mezitím si očistíme a nakrájíme červenou řepu (podle velikosti na čtvrtkolečka, nebo na výseče) a přihodíme jí k cibuli. Poté přidáme na šikmé špalíčky nakrájené mrkve, rajský protlak a koření, podlijeme vínem a vodou, osolíme a ještě přidáme rozmáčknuté stroužky česneku. Pod pokličkou pomalu dusíme.
Mezitím si očistíme žampiony, nakrájíme je na silnější kolečka a na pánvi je osmahneme do zlatova na zbylých 2 lžících oleje. 
Do řepy je přidáme po 30 minutách společně se Solamylem rozmíchaným v trošce vody. Vaříme ještě 10 minut. 
Podáváme s bramborovou kaší: 


Žádné komentáře:

Okomentovat