Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 22. října 2017

Pomazánka ze sojových bobů (falešná škvarková)

Uvařila jsem si půl sáčku sojových bobů, abych mohla udělat bezlepkové těsto na pizzu, ale zjistila jsem, že jich je nějak moc, tak jsem z poloviny vytvořila pomazánku. Inspirovala jsem se běžně prodávanou vegetariánskou škvarkovou. Tu jsem si koupila ve vegetariánském koutku a až poté zjistila, že obsahuje pšeničnou mouku, kterou už dlouhé roky nemohu. Proto jsem se rozhodla jí vytvořit doma, jen nevím, jestli chutnají stejně, koupenou bohužel neochutnám.
Na tu domácí jsem potřebovala:

250 g předem uvařených sojových bobů (vaříme 30 minut v tlakovém hrnci po předchozím namočení)
2 lžíce oleje
1 lžíci lahůdkového droždí
1 lžíci sojové omáčky Tamari
1 rovnou lžíci dijonské hořčice
sůl a pepř podle chuti
cibulové "škvarky" - 150 g cibule nakrájené na kostičky a osmažené na 1 lžíci oleje do světle hněda

Sojové boby rozmixujeme s olejen, sojovou omáčkou a hořčicí do hladka. Přendáme do misky a vmícháme lahůdkové droždí, osmaženou cibuli a dochutíme pepřem a solí.

Žádné komentáře:

Okomentovat