Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 26. listopadu 2017

Guláš s tempehem

Nedávno jsem objevila tempeh. Přiznávám, zachutnal  mi víc, než tofu a tak ho občas zařazuji do jídelníčku. Tentokrát jsem ho přidala do guláše. Taková vegetariánská kombinace buřtguláše a segedínu. Potřebovala jsem na něj:

1 balení tempehu (cca 200 g)
500 g kysaného zelí
3 větší mrkve
3 větší brambory
3 cibule
1 lžíce tuku podle preferencí (použila jsem ghí)
česnek podle chuti
pepř
sladká a pálivá paprika
kmín
sůl
1 lžíce domácí "vegety" (sušená rozmixovaná zelenina) - možno nahradit sušeným bujónem Würzl bez droždí
1 lžíce kukuřičné hladké mouky

Kysané zelí jsem dala vařit do vody a přidala na kostičky nakrájené brambory a na čtvrtkolečka nakrájenou mrkev. Cibuli jsem nakrájela na kostičky a nasucho opražila na teflonové pánvi. Když byla světle hnědá, přidala jsem kmín, ještě chvilku opražila, nakonec zasypala sladkou i pálivou paprikou a vše spolu s prolisovaným česnekem, pepřem a solí přidala do hrnce Nastavila jsem časovač na 20 minut a mezitím si na pánvi na lžíci tuku osmažila na drobné kostičky nakrájený uzený tempeh. Přidala jsem do hrnce se zeleninou, přidala ještě lžíci domácí "vegety" a lžíci kukuřičné hladké mouky a za chvíli bylo hotovo. Druhý den, uleželý, byl guláš ještě lepší:

Žádné komentáře:

Okomentovat