Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 3. listopadu 2017

Zelný salát

Je tady podzim a čas na změnu. Letní saláty z rajčat, paprik a cukety vystřídají saláty z další sezónní zeleniny - řepný, mrkvový, celerový....a samozřejmě zelný.
Zelný salát jsem zkoušela mnohokrát. Z kysaného zelí slavil úspěch v mnoha podobách, ale ze syrového jsem stále nevěděla, jak na něj. Buď chutnal prostě jako tvrdé nakrájené zelí v nálevu, nebo jako špatně uvařené zelí...prostě jsem se přesvědčovala, že je v zimě zdravý, ale nepochutnala jsem si na něm. A tak jsem začala po internetu pátrat po takovém tom "hospodském", který nám v každé druhé restauraci přidají na talíř jako ozdobu, součást oblohy...a přesto chutná i samotný.
Pátrala jsem, zkoušela jsem a  nakonec jsem musela i ustoupit ze svých zásad a použít klasický cukr. Ale protože cukr používám vyjímečně a pouze jako koření, moc si s tím vynuceným kompromisem hlavu nelámu. Jedna lžíce za měsíc zase není tak moc. Takže pokud se zelným salátem máte dosud podobné zkušenosti jako já, vyzkoušejte salát v téhle úpravě:
Rozpočet je na půl velké hlávky zelí
Dále si připravíme:
1 dl vody
3 lžíce octa
3 lžíce oleje
1 rovnou lžíci cukru
křen podle chuti (cca vrchovatá lžíce nastrouhaného)
sůl a pepř

Zelí nakrájíme na jemné proužky, osolíme, pořádně promícháme a necháme asi hodinu v míse odstát.
Během této doby zelí změkne a slehne.
V malém kastrůlku svaříme vodu, ocet, cukr a olej a vroucí nalijeme na zelí. Přidáme pepř a nastrouhaný křen, pořádně promícháme a necháme v lednici odležet:
Pro změnu můžeme do hotového salátu přidat třeba nastrouhanou mrkev:

Žádné komentáře:

Okomentovat