Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 26. února 2018

Bazalka v oleji

Ano, vím. Na zahrádce teď téměř nic neroste, natož teplomilná bazalka, tak proč se zabývat tím, jak jí konzervovat. Jenže....Dnes jsem z ledničky vytáhla poslední skleničku naložené bazalky v olivovém oleji a tak jsem se při tom zamyslela, jak jsem jí vlastně dělala. Mrknu na blog - recept nikde. Pak jsem si vzpomněla, že jsem recept nechtěla dávat do placu, dokud ho nemám vyzkoušený. Ale teď už vím, že takhle naložená bazalka nejen vydrží (minimálně do konce února, ale určitě i déle), ale že i skvěle chutná.
V létě jsem část automaticky sušila. Jenže sušená a čerstvá bazalka - to je prostě jiná chuť, jiné využití.
Část jsem zmrazila a při té příležitosti zjistila, že mráz bazalce moc nesvědčí. Ano, vydrží, ale po rozmrazení rychle změní barvu, zblátovatí...
Ale tahle konzervovaná si původní barvu téměř uchová (jen malilinko ztmavne, ale určitě nezhnědne), navíc díky soli a oleji získá i výbornou chuť a dá se nakrájet do salátu v množství větším, než malém. A to mohu potvrdit i přesto, že olivový olej jinak opravdu nevyhledávám (snažím se, ale prostě to stále nejde). Ale v téhle kombinaci...no, vyzkoušejte sami:

Potřebujete jen čerstvě natrhanou bazalku, sůl a olivový olej.
A skleničky vypařené vařící vodou, abychom případně zlikvidovali všechny záškodníky ve skleničce na naší úrodu číhající.

Bazalku omyjeme a otřepeme. Do skleničky střídavě dáváme vrstvu listů, přiměřeně osolíme, znovu lístečky...Když je sklenička plná, zalijeme vše olivovým olejem tak, aby byla veškerá bazalka schovaná pod hladinou, zavíčkujeme a strčíme do chladničky:


Olej sice v chladu částečně zatuhne, ale při pokojové teplotě samozřejmě zase povolí a lístečky můžeme používat nakrájené do salátů, nebo z  nich i v zimě vyrobit čerstvé domácí pesto.

Žádné komentáře:

Okomentovat